eGyse/eRecept tájékoztató (beállítása)

Örömmel tájékoztatjuk, hogy a NodeConto+ program eGyse/eRecept fejlesztése elkészült és (szűkebb körű) tesztelési fázisba került.

A legfontosabb kérdésre, hogy mikor indul az éles rendszer: november elseje a válasz.

A zökkenőmentes induláshoz fontos a működés feltételeinek biztosítása.
Mivel a TAJ vényeinek lekérdezéséhez magas szintű biztonságot követel meg az EESZT,
ezért két lehetőség van a felhasználó azonosításhoz:
– eSzemélyi vagy
– mobilToken (mobiltelefonon futó alkalmazás, ami egy belépési kódot generál)

A mobilToken beüzemeléséhez viszont szükséges az eSzemélyi és eSzemélyi olvasó.
A GYSE forgalmazók részére OKFO biztosít egy eSzemélyi olvasót, amit mindenképp érdemes megigényelni. (2021. május 5-ei email)

Az eRecept/EESZT csatlakozás beállítás a Fő ablak – Karbantartás – Forgalmazó – eRecept nyomógombnál lehetséges. Meg kell adni az intézményi azonosító,ez általában OTH vagy ÁNTSZ szám egy “E” betűvel kiegészítve pl: E123456. Ha nem tudnánk az OTH azonosítónkat, akkor ITT le lehet kérdezni.

Ha csak egy ember használja a programot, akkor az EESZT felhasználó is kitölthető vagy ha többen akkor a Fő ablak – Karbantartás – Felhasználók menüben a felhasználó neve mellett az EESZT azonosító is megadható. Ez általában az EÜ szakdolgozói azonosító egy “S” betűvel kiegészítve pl: S123456. Ha valaki nem tudja a szakdolgozói azonosítóját ITT le lehet kérdezni.

Az eKapu-s adminisztratív csatlakozáskor az intézménynek (forgalmazónak) meg lett adva egy cég szintű EESZT adminisztrátor és a telefonszáma. Erre a telefonszámra küldött egy SMS-t az EESZT, ami egy tanúsítvány jelszavat tartalmazott pl: “45T+c?L”, ami a titkos kommunikációhoz kell. A cég EESZT adminisztrátora az eSzemélyi-vel az EESZT portálon a belépés után le tudja tölteni a forgalmazó tanúsítványát. Ha sikerült letölteni, akkor a NodeConto+ programba a tanúsítvány betelepíthető a SMS-ben kapott tanúsítvány jelszó megadása után.
Ha nincs még letöltve akkor a Portálon be kell lépni, a tanúsítványt le kell tölteni és egy ellenőrző programmal vissza kell tölteni. A portálon a belépéshez kell az eSzemélyi (annak PIN kódja), az eSzemélyi olvasó, annak vezérlő szoftvere (drivere) és az eSzemélyi kliens. A könnyebb telepítés érdekében ezek tőlünk is letölthetők egy csomagban.
Az első belépés előtt az eSzemélyit AKTIVÁLNI kell, ezzel van engedélyezve az eSzemélyi az EESZT használatához.
Sikeres belépés után a forgalmazón belüli EESZT adminisztrátor a többi dolgozót az E-EGÉSZSÉGÜGY – IAM – “Intézményi jogosultság kezelés” menüpontban a forgalmazóhoz tudja rendelni. Az “ÚJ BEJEGYZÉS”-sel a felhasználót vegyük fel és a GYSEKIADO jogosultságot rendeljük hozzá.

Több bolt vagy kiszolgáló esetén előfordulhat, hogy az eRecept átvevője (a kiadás megkezdésének jelzője) és a tényleges kiadó eltér. Ilyen esetben a Forgalmazó eRecept beállításainál meg kell adni a szervezeti egység NNK (régebbi nevén ÁNTSZ) kódját, hogy az EESZT engedélyezze a tényleges kiadási adatok beküldését más számára is (azonos szervezeti egységen belüli dolgozók esetén engedik). Amennyire mi látjuk, általában egy cégnek van egy általános GYSE fogalmazási szervezeti egysége is, így használható egy egységes szervezeti azonosító, vagy megadható a raktárak Karbantartásánál az egyes raktárak (boltok) NNK (ÁNTSZ) azonosítója is. Ha használunk szervezeti azonosítókat is, akkor viszont a cég EESZT adminisztrátorának minden dolgozó részére intézmény + szervezeti egység szerint kell a jogokat kiosztani (a GYSEKIADÓ jogot megadni). Leírás a VMÁTRIX  kezeléshez.

A műszaki csatlakozáshoz rengeteg segédlet, hasznos információ található itt:
https://e-egeszsegugy.gov.hu/hu/csatlakozas-gyik

Ezután már csak a kapcsolat tesztelése következik a NodeConto+ programban mobilToken vagy eSzemélyi segítségével, és ha sikeres volt a teszt, akkor egy aktuális csatlakozási azonosító látható.

A többi eReceptet érintő funkció még le van kapcsolva, pl az “eRecept lekérdezés”, de azok csak a vény felvitelt könnyítik meg, a legfontosabb elvégzendő feladat a sikeres kapcsolódás.

Későbbiekben részletesebb leírást küldünk a beállításokról, az eRecept funkciókról, ahogy a tapasztalatok bővülnek.
Az éles indulás előtt a sikeres kapcsolat teszt a cél.

További információ az eGyse-ről:
eGyse: https://e-egeszsegugy.gov.hu/egyse
Csatlakozás: https://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu
Csatl. Gyakran Ismételt Kérdések: https://e-egeszsegugy.gov.hu/hu/csatlakozas-gyik
Portál: https://portal.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal
Tanúsítványok: https://e-egeszsegugy.gov.hu/tanusitvanyok-igenylese
eSzemélyi: https://eszemelyi.hu
eSzemélyi EESZT: https://e-egeszsegugy.gov.hu/eszemelyi