eGyse/eRecept tájékoztató

Örömmel tájékoztatjuk, hogy a NodeConto+ program eGyse/eRecept fejlesztése elkészült és (szűkebb körű) tesztelési fázisba került.

A legfontosabb kérdésre, hogy mikor indul az éles rendszer: valószínűleg november elseje a válasz.

A zökkenőmentes induláshoz fontos a működés feltételeinek biztosítása.
Mivel a TAJ vényeinek lekérdezéséhez magas szintű biztonságot követel meg az EESZT,
ezért két lehetőség van a felhasználó azonosításhoz:
– eSzemélyi vagy
– mobilToken (mobiltelefonon futó alkalmazás, ami egy belépési kódot generál)

A mobilToken beüzemeléséhez viszont szükséges az eSzemélyi és eSzemélyi olvasó.
A GYSE forgalmazók részére OKFO biztosít egy eSzemélyi olvasót, amit mindenképp érdemes megigényelni. (2021. május 5-ei email)

Az eRecept/EESZT csatlakozás beállítás a Fő ablak – Karbantartás – Forgalmazó – eRecept nyomógombnál lehetséges. Meg kell adni az intézményi azonosító,ez általában OTH vagy ÁNTSZ szám egy “E” betűvel kiegészítve pl: E123456. Ha nem tudnánk az OTH azonosítónkat, akkor ITT le lehet kérdezni.

Ha csak egy ember használja a programot, akkor az EESZT felhasználó is kitölthető vagy ha többen akkor a Fő ablak – Karbantartás – Felhasználók menüben a felhasználó neve mellett az EESZT azonosító is megadható. Ez általában az EÜ szakdolgozói azonosító egy “S” betűvel kiegészítve pl: S123456. Ha valaki nem tudja a szakdolgozói azonosítóját ITT le lehet kérdezni.

Az eKapu-s adminisztratív csatlakozáskor az intézménynek (forgalmazónak) meg lett adva egy cég szintű EESZT adminisztrátor és a telefonszáma. Erre a telefonszámra küldött egy SMS-t az EESZT, ami egy tanúsítvány jelszavat tartalmazott pl: “45T+c?L”, ami a titkos kommunikációhoz kell. A cég EESZT adminisztrátora az eSzemélyi-vel az EESZT portálon a belépés után le tudja tölteni a forgalmazó tanúsítványát. Ha sikerült letölteni, akkor a NodeConto+ programba a tanúsítvány betelepíthető a SMS-ben kapott tanúsítvány jelszó megadása után.
Ha nincs még letöltve akkor a Portálon be kell lépni, a tanúsítványt le kell tölteni és egy ellenőrző programmal vissza kell tölteni. A portálon a belépéshez kell az eSzemélyi (annak PIN kódja), az eSzemélyi olvasó, annak vezérlő szoftvere (drivere) és az eSzemélyi kliens. A könnyebb telepítés érdekében ezek tőlünk is letölthetők egy csomagban.
Az első belépés előtt az eSzemélyit AKTIVÁLNI kell, ezzel van engedélyezve az eSzemélyi az EESZT használatához.
Sikeres belépés után a forgalmazón belüli EESZT adminisztrátor a többi dolgozót az E-EGÉSZSÉGÜGY – IAM – “Intézményi jogosultság kezelés” menüpontban a forgalmazóhoz tudja rendelni. Az “ÚJ BEJEGYZÉS”-sel a felhasználót vegyük fel és a GYSEKIADO jogosultságot rendeljük hozzá.

A műszaki csatlakozáshoz rengeteg segédlet, hasznos információ található itt:
https://e-egeszsegugy.gov.hu/hu/csatlakozas-gyik

Ezután már csak a kapcsolat tesztelése következik a NodeConto+ programban mobilToken vagy eSzemélyi segítségével, és ha sikeres volt a teszt, akkor egy aktuális csatlakozási azonosító látható.

A többi eReceptet érintő funkció még le van kapcsolva, pl “Lekérdezés TAJ alapján”, de azok csak a vény felvitelt könnyítik meg, a legfontosabb elvégzendő feladat a sikeres kapcsolódás az éles indulásig.

Későbbiekben részletesebb leírást küldünk a beállításokról, az eRecept funkciókról, ahogy a tapasztalatok bővülnek.
Az éles indulás előtt a sikeres kapcsolat teszt a cél.

További információ az eGyse-ről:
eGyse: https://e-egeszsegugy.gov.hu/egyse
Csatlakozás: https://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu
Csatl. Gyakran Ismételt Kérdések: https://e-egeszsegugy.gov.hu/hu/csatlakozas-gyik
Portál: https://portal.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal
Tanúsítványok: https://e-egeszsegugy.gov.hu/tanusitvanyok-igenylese
eSzemélyi: https://eszemelyi.hu
eSzemélyi EESZT: https://e-egeszsegugy.gov.hu/eszemelyi